A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 5 perc

Disney és NFL stratégiai partnerség az ESPN-ben: új távlatok a sportvilágban

A Disney jelentős részesedést ad át az NFL-nek az ESPN-ben, mely együttműködés számos új lehetőséget nyit mindkét fél számára, miközben a sporttartalmak piacán is jelentős változásokat vetít előre.

A Disney pénzügyi igazgatója, Hugh Johnston beszélget a Yahoo Finance műsorában, ahol a cég új partnerségi megállapodásáról árul el részleteket. Az interjúban elsőként az NFL-lel kötött egyezségről esik szó, amelynek keretében az NFL 10%-os tulajdonrészt szerez az ESPN-ben. Az üzlet része az NFL Network tartalmainak integrálása, valamint a fantáziafutball-szolgáltatások egyesítése, amelyek jelentős üzleti potenciált hordoznak.

Szó esik arról is, hogy ez az együttműködés hogyan befolyásolja majd az ESPN közvetlen fogyasztói (DTC) üzletágának jövőjét, illetve milyen szinergiákat lehet kihasználni bevételi és költségoldalon is. Felmerül a kérdés, hogy a szabályozó hatóságok miként tekintenek majd az üzletre, különös tekintettel a média tulajdonviszonyaira és a fogyasztói előnyökre.

Végül a beszélgetés kitér a Disney és a WWE közötti új, jelentős pénzügyi befektetésre is, amely során többéves szerződést kötöttek rangos események – például a WrestleMania – közvetítési jogairól. Kiemelésre kerül, hogy a Disney hogyan tudja széles sportportfóliójával kedvére válogatni a tartalmak és pénzügyi együttműködések között, így maximalizálva üzleti lehetőségeit.