A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 23 perc

Disney a jövő kapujában: Hogyan alakul át a szórakoztatóipari óriás?

A Disney története újabb fordulóponthoz érkezett; a vállalat vezetése, stratégiája és tartalomgyártásának jövője is átalakulóban van, miközben a technológiai, politikai és kreatív kihívásokra keresik a válaszokat.

Az elmúlt száz év során a Disney karakterei és történetei meghatározó szerepet töltöttek be a szórakoztatóiparban, különös hangsúlyt fektetve az emberi kapcsolatokra, a kíváncsiságra és az önmagunkra találásra. A cég többféle platformon – filmeken, élőszereplős sorozatokon, animációkon, tematikus parkokon és digitális szolgáltatásokon keresztül – éri el közönségét világszerte.

A streaming szolgáltatások térnyerése alapjaiban formálja át az iparágat. A Disney számára kulcsszerephez jutottak olyan kérdések, mint a hibrid tartalomelosztási modellek, valamint a régi és új márkák integrációja: a Hulu, a Disney Plus, az FX és az ABC mind jelentős pillér a vállalat újragondolt stratégiájában. Emellett a globális tartalomgyártás és a nemzetközi terjeszkedés is előtérbe került – például a koreai „Moving” vagy a japán „Shogun” sikerével.

A vezetői szerepkörök és az iparág legnagyobb neveinek – így Dana Walden, Ryan Murphy, Kim Kardashian vagy Kris Jenner – együttműködései jól mutatják az átalakuló vállalati kultúrát. Az AI megjelenése, a politikai kihívások, valamint a szólásszabadsággal és kreatív iránnyal kapcsolatos dilemmák újabb kérdéseket vetnek fel a vállalaton belül és kívül egyaránt.

Vajon miként tudja a Disney ötvözni a hagyományos értékeit az új technológiai és kulturális kihívásokkal, és milyen irányba tart a cég a következő száz év felé? A videó ezekkel a korszakos témákkal, a jövő CEO-jának kérdésével, valamint a „varázslat” jelentésének változásával foglalkozik, különféle iparági szereplők és alkotók nézőpontján keresztül.