1987-ben a Software Projects kiadta a Dragons Lair második részét Commodore 64-re, amely teljesen új kalandok elé állítja a játékosokat. A történetben a főhős, Dirk, ismét veszélyes kihívásokkal néz szembe, miközben aranyat próbál megszerezni a rettegett gyíkkirály kastélyában.
Az események izgalmas pályákon játszódnak, például a veszélyes folyóbarlangokban, ahol gyors reflexekre van szükség az életben maradáshoz, vagy a Boulder Alley-n, amely Indiana Jones-t idéző helyzetekkel teszi próbára a játékosokat. Tovább fokozza a kihívást a Lizard King trónterme, a varázslóval és energiadiszkekkel, ahol finom koordináció és időzítés elengedhetetlen.
A játék szinte minden szintjén újabb és újabb csapdák és akadályok várnak: villámok, pókok, eltűnő mozaikpadló, veszélyes denevérek és forró sártengerek nehezítik Dirk útját. A fejlesztők a logikai és ügyességi elemeket egyaránt hangsúlyozták, így a sikerhez mindkettőre szükség van.
A zenei aláfestés kiemelkedő, Rob Hubbard munkája különösen emeli a játék hangulatát. Miközben a vizuális elemek a gép adottságaihoz mérten színesek és dinamikusak, a nehézségi szint kifejezetten magas: főként a repülő ló pályái igényelnek rendkívüli pontosságot és kitartást. Az alkotás mind a veterán játékosoknak, mind az újoncoknak igazi kihívást tartogat.