A GameSpot egy exkluzív interjút közölt a Summer GameFest-en, ahol Emma Fe beszélgetett Will-lel, a Super Massive Games fejlesztőjével a hamarosan érkező Directive 8020 című játékról. Felmerül, milyen érzés először látni másokat játszani a stúdióban hónapok óta készülő projektet, és hogy mennyire meghatározó a közönség visszajelzése az alkotói folyamat során.
A beszélgetés során előkerül, hogy a sztori inspirációját részben John Carpenter The Thing című filmje adta, így a science fiction horror műfajában új kihívásokkal találkoznak a játékosok. Fontos téma, hogy a szereplők nem katonák, hanem tudósok, akik váratlanul kerülnek életveszélyes helyzetbe egy idegen lénnyel szemben – mindez új feszültségeket és izgalmas szituációkat hoz a történetbe.
A játékmechanikák között kiemelt szerepet kap a narratív túlélő horror élmény, valamint a választható nehézségi szintek, amelyek lehetővé teszik a játékosok számára a személyre szabott kihívások megtapasztalását. A feltett kérdések között előkerül, hogy hogyan változott a játékmenet az előző részekhez képest, miként működik a többjátékos „kanapé” mód, és milyen lehetőségeket ad a történeti elágazások visszatekerésére szolgáló új mechanika.
Felvetődik, milyen szerepe van a közösségi és streamelési élménynek ezekben a játékokban, valamint szó esik a karakterek különféle sorsairól és a döntések súlyáról. Többek között a „destinies” rendszernek köszönhetően minden egyes döntés hosszabb távú következményekkel járhat, akár a játékos által nem irányított karakterek életére is kihatva.