Az 1999-es Dino Crisis játék történetét ismerhetjük meg, amelyet a Resident Evil sorozat alkotói, élükön Shinji Mikamival, készítettek. Egy különleges egység egy elzárt szigetre, Ebisre érkezik, hogy egy őrült tudós dinoszauruszokat visszahozó kísérleteit megakadályozza. A főhősnő, Regina irányításával veszünk részt a balul elsült kutatások okozta túlélőharcban.
A fejlesztésről is szó esik: a csapat eleinte dzsungeles környezetet álmodott meg, de a PlayStation 1 hardveres korlátai miatt végül a 3D-s kutatóállomás lett a fő helyszín. A Resident Evil-től eltérően itt a dinoszauruszok törnek be a lezárt ajtókon is, így állandó üldözöttség érzését kelti a játékosban – amit a készítők pánikhorrorként definiálnak.
A játék alapvető különbségeit is taglalják: a gonosz dinoszauruszok viselkedése sokkal kiszámíthatatlanabb, mint a zombi ellenfeleké, a pálya dinamikus kamerakezelése és a teljesen 3D-s környezet új szintet ad a félelemnek és az akciónak. Utalások hangzanak el filmes inspirációkra, mint A világ urai vagy az Aliens, illetve a humorosabb dialógusokra is kitérnek.
Technikai szempontból kiemelik az animációk, hanghatások és jelenetek intenzitását, valamint a tényt, hogy az összetett pályafutás, logikai fejtörők és számos alternatív befejezés fokozza a játék újrajátszhatóságát. A hangulat forrásai között a minimálisan használt, jól időzített zene és a játékos által irányított feszültség is szerepel.