A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 49 perc

Dinamikus csúszka készítése a Play alkalmazásban: lépésről lépésre útmutató

Bemutató arról, hogyan készíthetünk a Play-ben interaktív, dinamikus csúszkát, amely felhasználói húzás alapján jelez vissza.

Ebben az oktatóvideóban egy dinamikus csúszka prototípusának elkészítése kerül bemutatásra a Play alkalmazásban. A bemutató több változatot is érint: az egyikben pontos értéket kell beállítani a csúszkán, a másikban pedig csak megközelítően kell eltalálni az értéket, ahogyan az például a Duolingo alkalmazásban is előfordul.

A sorozat első részének fókuszában a csúszka interakciójának aprólékos, teljesen egyedi megvalósítása áll, amely során lépésről lépésre végigvezeti a nézőket a fogd-és-vidd (drag) animáció és a kapcsolódó változók, pozíciók beállításán. Ezen felül érinti, hogyan lehet a csúszka mozgását korlátozni a képernyő széleihez, hogy mindig a kívánt tartományon belül maradjon.

Az előadás kitér különféle UX-szempontokra is, azonban hangsúlyozza, hogy itt a cél pusztán a technika és az animációs logika elsajátítása, nem pedig egy végleges, felhasználókat kiszolgáló termék kialakítása. Az oktató több helyen is matematikai logikát és alap kódolási megközelítést alkalmaz, illetve segít az értékek képernyőmérethez és komponens mérethez igazításában is.

A videó végén röviden szó esik a szövegek és értékek kijelzésének dinamikus frissítéséről, valamint arról, hogyan tudunk a Play-ben egyszerűen tesztelni és hibakeresési (debugger) eszközöket alkalmazni. Mindemellett QR-kóddal ellátott példafájlokat is megoszt, hogy a nézők saját eszközökön próbálhassák ki az elkészített prototípust.