Ebben a nosztalgikus dokumentumfilmben a digitális sprite technológiával készült videojátékok aranykorába utazhatunk vissza, különös figyelemmel az 1980-as évek végétől a 90-es évek közepéig tartó időszakra. Fejlődésük fő mozgatórugója a fejlesztők elhatározása volt, hogy realisztikusabb látványvilágot hozzanak létre, ezzel új vizuális élményt kínálva a játékosoknak.
Az anyag bemutatja, milyen úttörő technikákat alkalmaztak a játékfejlesztők: szóba kerül a szobrok agyagból vagy latexből történő elkészítése, fényképezése és digitális feldolgozása, illetve az előre renderelt 3D modellek használata. Mindez olyan vizuális sajátosságokat eredményezett, amelyek egyedülállóvá tették az adott korszak játékait.
Kiemelt szerepet kapnak az olyan címek, mint a Doom, Platypus, Donkey Kong Country, Road Rash és Mortal Kombat, amelyek mind különféle módokon használták a digitalizált sprite-okat. Ezek a játékok nem csupán vizuális újításokkal, de egyedi fejlesztéstörténeti hátterükkel is kitűntek: a gigászi munkával elkészült modellek, súlyos befektetések, szerződési buktatók, de akár további franchise-ok megszületése is szóba kerül.
Az adás végigvezeti a nézőt a digitális sprite játékfejlesztés evolúcióján, miközben izgalmas kérdéseket vet fel arról, vajon miért tűntek el ezek a technikák a 3D elterjedésével, illetve miként befolyásolták a korszak technológiai és popkulturális trendjei a grafikai ábrázolás fejlődését. Emellett arra is reflektál, hogyan ítéli meg ma a közönség ezt az egykori forradalmi irányzatot, és milyen kulturális örökséget hagyott hátra a játéktörténetben.