A digitális, valamint az A és AB osztályú erősítők közötti különbségek és hasonlóságok gyakran váltanak ki élénk vitát az audió rajongók körében. A felvételben szóba kerül, hogy a digitális erősítők, különösen a class D technológia, milyen módon képesek kiváló hangzást nyújtani megfelelő tervezéssel és beállítással.
Többféle erősítő – például a 1200, 700 és 300 típus – példáján keresztül részletes magyarázatot kapunk a PWM (pulzusszélesség-moduláció) és más digitális megoldások működési elvéről. Felmerül a kérdés is: vajon a modern digitális erősítők vetélkedhetnek-e a klasszikus class A, illetve AB erősítőkkel, különösen a hangzás melegsége és részletessége terén?
Néhány szakember, mint Darren Meyers és Bob Sturther, új fejlesztéseket mutat be – például a PMG erősítőt –, amely egyesíti a high-bias class A működést alacsony teljesítménynél a class AB üzemmóddal. Megtudhatjuk, hogyan befolyásolja az erősítők hangkarakterét a square wave (négyzetes jel) átvitele is, illetve hogy a bemeneti analóg egység milyen szerepet tölt be a végső hangzás kialakításában.
A beszélgetés kitér arra is, vajon van-e jelentősége annak, hogy a négyzetes jel tökéletes-e, és hogy mennyiben számítanak az ilyen mérési eredmények a valódi zenehallgatás élményében. Felvetődik, miben rejlik egy erősítő egyediségének kulcsa: az elektronikai megoldásokban, a tervező fülében vagy éppen a kompromisszumok minőségében?