Sokan szeretnének elsajátítani a mikrovezérlők, áramkörök, valamint egy kis programozás használatát – ez a projekt kiváló belépő mindehhez. Egy digitális dobókocka készül el, amelyhez kijelző, mikrovezérlő és gombok szükségesek. A dobókocka értéke egy gombnyomásra véletlenszerűen változik, így akár egyszerű, akár összetettebb társasjátékokhoz is használható.
Felmerülnek olyan kérdések, mint például hogyan csatlakoztassuk a kijelzőt és a gombokat a Raspberry Pi Pico-hoz, mi a megfelelő bekötés logikája, és hogyan lehet átlátható módon megtervezni a huzalozást. A különböző oldalszámú dobókockák (például D4, D6, D8, D10, D12, D20) közötti átváltás is érdekes problémaként jelenik meg.
A programozás során a MicroPython illesztésével és az I2C kommunikációval ismerkedhetünk, sőt, szó esik a kijelző speciális karakter-megjelenítési módszereiről is. Felvetődik, hogyan lehet a mechanikus gombok kis hibáit, mint például az úgynevezett „bounce” effektust egyszerű kódolással kezelni.
A projekt egyszerűsége ellenére alkalmat ad arra, hogy kezdők is megértsék az elektronika és a programozás alapjait, miközben a kreativitást is ösztönzi. Kitér a logikai ábrák értelmezésére, a saját karakterrajzolás megvalósítására és arra is, hogyan lehet egyéni igények szerint továbbfejleszteni a rendszert.