Az üzletbe érkezett egy Dell all-in-one számítógép, amelyen bekapcsoláskor kritikus hibaüzenet fogadja a felhasználót: nem található merevlemez. Ez az egyik legrettegettebb hiba, hiszen legtöbbször azt jelzi, hogy a háttértár végleg meghibásodott, vagy legjobb esetben is teljesen elérhetetlenné vált.
Az eszköz szétszerelésekor kiderül, hogy a gyártó néhány éve még mechanikus merevlemezzel szállította ezt a modellt, noha akkoriban már elterjedtek voltak a gyorsabb SSD megoldások. Ehhez képest meglepő, hogy még mindig a lassabb HDD-re építették a rendszert, ami a gyorsaság és megbízhatóság szempontjából sem ideális.
A szerelő a hibás hardver cseréjét választja: a meghibásodott merevlemezt egy korszerű SSD-vel helyettesíti, hogy érezhetően jobb teljesítményt nyújtson a számítógép. Szükség van továbbá egy Windows telepítő adathordozóra is, mivel az új háttértár üres.
Felmerül a kérdés, hogyan lehet biztosítani az adatok visszaállítását, ha az eredeti meghajtó tönkrement. Ebben az esetben a felhőalapú mentési megoldás, a OneDrive segít abban, hogy a felhasználói fájlok automatikusan visszatérjenek az új rendszerre.