Hazel, egy különleges képességekkel megáldott nő útját követhetjük végig, ahogy a dél-mítoszokkal átszőtt South of Midnight világában küzd a múlt fájdalmas emlékeivel és félelmetes lényekkel. A helyszínek hangulata egyszerre idézi meg a viharok sújtotta kisvárosokat és a régmúlt legendáit, miközben hősnőnk a szétesett világ és család helyreállításán dolgozik.
A narratíva mélyén fájdalom, veszteség és családi titkok húzódnak, mindezeket titokzatos karakterek és szurkáló humor oldja. A platformernek szánt játékban a mozgás és a felfedezés mellett könnyed harcokkal találkozhatunk, ahol a pályaelemek, emlékek és különleges képességek összefonódnak.
Figyelemre méltó a játék változatos vizuális stílusa és merész, sokszínű zenei világa is, ahol a blues, country és gospel építik a déli hangulatot. A különféle karakterek – mint a beszélő harcsa vagy a varrott báb szerű kísérő – folyamatosan újabb izgalmakat és kérdéseket hoznak a történetbe.
A látványos helyszínek, sajátos animációk és harci rendszerek mellett szó esik a játék technikai kihívásairól is. Az értékelés során felmerül, hogy vajon mennyire tesz hozzá a védjegyszerű stílus, és hogyan befolyásolja az élményt az eltérő ritmusú, néhol szokatlan zenei kíséret. Az emlékekkel való szembenézés és a változatos karaktergaléria gondoskodik róla, hogy ne csak egy újabb platformerrel legyen dolgunk.