A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 24 perc

Defender, AMG G63 és Ariel Nomad: gyorsulási párbaj a terepen

Nagy teljesítményű terepjárók és egy könnyű sport offroader mérik össze erejüket gyorsulási és fékteszteken, miközben kiderül, hogy a lóerő, a nyomaték vagy a tömeg számít-e igazán.

A videóban nagy teljesítményű terepjárókat eresztenek össze gyorsulási, gördülő, valamint féktesztekben. A résztvevők között szerepel két Land Rover Defender – mind a régi, kompresszoros V8, mind az újabb, BMW által szállított turbós V8-motorral –, egy Mercedes-AMG G63, és egy rendkívül könnyű sport offroader, az Ariel Nomad.

Az első részben párhuzamba állítják a szívóerősen feltöltött és turbós motorok karakterét, személyes preferenciákat, hangokat és vezetési élményt, miközben felvezetik, hogyan teljesítenek ezek az erőforrások egy gyorsulási versenyben. Szó esik arról, mennyire számít a lóerő, a nyomaték és a tömeg egy klasszikus negyed mérföldes futam során.

Később a Mercedes és a Land Rover csap össze, ahol a fő kérdés: a magasabb nyomaték vagy a nagyobb teljesítmény számít többet? A műsorvezetők külön kitérnek a gépek váltóinak működésére, az automata és a kézi váltó közötti különbségekre, valamint az autók szubjektív menetdinamikájára.

Az utolsó kihívásként az Ariel Nomad veszi fel a harcot a többszáz lóerős prémium 4×4-esekkel, extrém súlyelőnyének és eltérő technikai alapjainak köszönhetően. Felmerül a kérdés: vajon a technológia vagy a vezetői tudás, illetve az erő–súly arány dominál a célvonalnál egy ilyen vegyes mezőnyben?