A Warhammer 40,000: Dawn of War 4 új távlatokat nyit a valós idejű stratégiai (RTS) műfaj rajongói számára, visszatérve a Kronisz bolygóra, ahol a játékosok különféle frakciókat – köztük az űrgárdistákat, orkokat, necronokat és adeptus mechanicusokat – irányíthatnak. Komoly taktikai kihívást jelent minden egyes csata, ahol a bázisépítés, az erőforráspontok elfoglalása és az ellenfél legyőzése kulcsfontosságú.
A fejlesztők hangsúlyozzák, hogy a Dawn of War 4 nem feltétlenül próbálja megújítani a műfajt, hanem a meglévő közösség igényeit helyezi előtérbe. Kiemelt fontosságú a frakciók sokszínűsége, hiszen mind a négy indító frakció eltérő játékstílussal rendelkezik. Egyesek inkább kevesebb, de erősebb elit egységekre támaszkodnak, míg mások mennyiségi fölénnyel és olcsó védművekkel dolgoznak.
Érdekes újdonságként a játék történetmódja minden frakció számára külön kampányt kínál, amelyek hosszabbak és elágazóbbak, mint korábban. A döntések valódi hatást gyakorolnak a játék alakulására, legyen szó hős kiválasztásáról vagy egy-egy vezér sorsáról. Ezzel a játék sokkal erősebben épít a játékos választásaira.
Látványos újítás a dinamikus animációrendszer, amely tucatnyi különböző összecsapásjelenetet generál – például amikor egy ork és egy űrgárdista feszül egymásnak. A technológia révén minden harc unikális vizuális élményt nyújt. A fejlesztők számára különösen fontos volt, hogy a játék mind a veterán RTS, mind a kezdő Warhammer-rajongók számára vonzó legyen.
A Dawn of War 4 mögött álló King Art Games stúdió csapata családias méretű, de elkötelezett a műfaj iránt, így a játékmenet mélysége, a magas produkciós érték és a hagyományok tisztelete együtt jelenik meg ebben a várva várt címben.