Az 1990-es évek elején a PC-s kalandjátékok piacát számos ikonikus cím uralta. Ekkor jelent meg egy úttörő és sötét hangulatú játék is: a Darkseed, amely a Cyberdreams nevű fejlesztőstúdió első munkái közé tartozott. A cselekmény középpontjában Mike Dawson áll, aki vidéken vásárol egy házat, azonban furcsa, baljós események közepette hamar rádöbben, hogy az új otthona és ő maga is valami idegen, fenyegető hatalom célpontjává válik.
A fejlesztőcsapat különleges stratégiát választott: minden projektjükhöz egy ismert művészt társítottak. Ez a játék H. R. Giger biomechanikus művészetének sötét világát építette be, amely már az Alien film révén is ismerős lehet. A művész közreműködésével a szoftver nemcsak stílusában, de atmoszférájában is eltért a korszak többi point-and-click játékától. Ugyanilyen figyelemreméltó, hogy a főhős, Mike Dawson nevét és arcvonásait maga a játék egyik fejlesztője adta a karakterhez.
Az alkotás játékmenete klasszikus kalandjáték-elemeket vonultat fel: tárgygyűjtés, párbeszédek, logikai feladványok oldják a feszültséget, mindezt háromnapos, folyamatos időnyomás mellett. A történetben a párhuzamos valóság, a ‘dark world’ és az álomszerű motívumok is új kérdéseket vetnek fel arról, mennyire befolyásolható az emberi tudat. A Saturn japán verziója szintén kuriózum, amely most, egy rajongói fordításnak köszönhetően angol nyelven is játszhatóvá vált.
Érdekes kérdések kerülnek napvilágra: Hogyan teremthet egy játék maradandó atmoszférát a ’90-es évek limitált technológiájával? Mennyiben határozza meg egy művész vagy szerző jelenléte a videojátékos élményt? Vajon a Darkseed valóban annyira igazságtalanul nehéz, ahogy a pletykák állítják, vagy csak a korszak szülte a kihívásokat?