Az élelmiszeripar egyik legnagyobb kihívása napjainkban az, hogy az általunk fogyasztott cukor mennyisége szinte észrevétlenül, de folyamatosan emelkedik. A film bemutatja, hogyan épül fel a cukoripar lobbitevékenysége, amelynek célja az édességek és cukorral dúsított élelmiszerek fogyasztásának ösztönzése már gyerekkorban is.
A különféle reklámkampányok és marketingfogások révén mélyen gyökeret vert a köztudatban az a kép, hogy a cukor a boldogság forrása. Ugyanakkor kutatások arra világítanak rá, hogy a cukor ugyanolyan függőséget okozhat, mint a kábítószerek, és nagyban hozzájárul számos egészségügyi problémához, köztük az elhízáshoz.
A dokumentumfilm kitér arra is, hogy milyen összefonódások vannak a tudományos világ, az ipari érdekek és a döntéshozók között. Példákon keresztül világítanak rá, hogyan manipulálják a hivatalos jelentéseket, illetve hogyan próbálják egyes cégek kétségbe vonni a cukorfogyasztás és az elhízás vagy cukorbetegség közti összefüggéseket.
Feszegeti azt a kérdést is, hogy mennyire átláthatóak a termékek címkéi, és hogy milyen információk hiányoznak vagy vannak megtévesztő módon feltüntetve a vásárlók számára. Felmerül a kérdés, vajon a fogyasztók önálló felelőssége-e, ha túlzottan édesszájúvá válnak, vagy az élelmiszeripari stratégiák sodorják őket ebbe a helyzetbe?