Rendhagyó listán keresztül egy tapasztalt CRPG-rajongó személyes kedvenceit ismerhetjük meg, miközben kitér népszerű és kultikus játékok erősségeire és gyengeségeire is. Az első bekezdésekben olyan címek kerülnek reflektorfénybe – mint a Planescape: Torment vagy a Disco Elysium –, amelyek történetükben kiemelkedőek, de a játékmenet miatt mégsem kerültek a kedvencei közé.
A műfaj klasszikusai és újdonságai egyaránt előfordulnak: a Baldur’s Gate első része mellett szóba kerül a Pillars of Eternity, a Wasteland 3, valamint a Divinity: Original Sin 2 is, amelyhez személyes történetek is kapcsolódnak, például arról, hogyan rántotta magával a YouTube-videók készítésének világába.
A beszélgetés fókuszában az egyes játékok egyedisége, a karakteralkotási lehetőségek, a különleges világok és azokat építő játékrendszerek állnak. Külön figyelmet kapnak az olyan játékmechanikák, amelyek lehetővé teszik a kreatív problémamegoldást vagy a csavaros történetvezetéseket. A szerző azt is megosztja, miként változott a kedvenceinek sorrendje az évek során, és mely új megjelenések tudták felforgatni a régi toplistát.
A személyes megélések, az egyes fejlesztők közösségi hatása és a DLC-k szerepe is hangsúlyos, miközben számos játék befolyására is kitér — legyen szó klasszikus szerepjátékos rendszerről, vagy éppen egy-egy játékmenet mechanika fejlődéséről. Az összefoglaló inspirációt nyújt mindazoknak, akik hasonló élményeket keresnek a CRPG-k világában.