A Crimson Desert egyike azon játékoknak, amelyek körül komoly várakozás és izgalom alakult ki az utóbbi időszakban. A fejlesztő, a Pearl Abyss, korábban már letette a névjegyét a Black Desert Online MMORPG-vel, amely ismert egyedi világa és élvezetes harcrendszere miatt, annak ellenére, hogy a játék monetizációs rendszerét sokat kritizálták.
Most azonban a figyelem a Crimson Desertre irányul, amely első látásra szakít a pay-to-win elemekkel, és egy nagyszabású fantasy akció-kalandjátékot ígér. A korai bemutatók vegyes benyomásokat keltettek, különösen a technikai problémák, például a gyenge képfrissítés miatt, ám a legfrissebb játékmenet-előzetesek során látható javulás és fejlődés nagyban meggyőzi a rajongókat.
Az új előzetesekben kiemelkedő szerepet kap a dinamikus harcrendszer, a fizikán alapuló mozdulatok és a látványos elemi támadások, amelyek a Black Desert Online, a Shadow of Mordor és a Batman Arkham játékok harcmechanikáira emlékeztetnek. A felfedezés is központi elemet jelent, hiszen szabadon bejárható, hatalmas, nyitott világ várja a játékosokat, különféle módokkal, mint például a grappling hook és a siklóernyőzés.
Érdekes játékmechanikák kerülnek fókuszba, mint például a lopakodás, a pontfoglalás, speciális boss-harcok egyedi képesség-jutalmakkal, valamint a craftolás és a gyűjtögetés. A látványelemek, mint a részecskeeffektek, helyenként túlságosan intenzívek, de a fejlesztők lehetőséget adnak ezek szabályozására.
A videó több kérdést is felvet, például: hogyan illeszkedik majd a multiplayer elem a játékba? Mennyire lesz kiegyensúlyozott a boss-harcok nehézségi szintje? Milyen hatással lesz majd a választott grafikai kompromisszum a játékélményre? És vajon mennyire képes újat mutatni a Crimson Desert az open world akció-kaland műfajban?