Több évtizedes rivalizálás után a Corvette és a Porsche ismét összecsapnak, ezúttal hibrid sportautóként: a Corvette E-Ray és a Porsche 911 Carrera 4 GTS Hybrid kerül reflektorfénybe. Mindkét márka eltérő filozófiával közelíti meg a sportautók lényegét, és most először mindkettőjük teljesítményorientált hibrid technológiát vet be.
A Corvette hagyományosan a nyers erő és a nagy lökettérfogat felől érkezik, míg a Porsche a kifinomultságot, a kisebb méretet és a hatékony mérnöki megoldásokat képviseli. Az új hibrid generáció azonban közelebb hozza egymáshoz a két márkát, miközben megőrzik sajátos karakterüket. Az eltérő technikai megoldások azonban még mindig erősen befolyásolják a vezetési élményt és az autók személyiségét.
Érdekes kérdések merülnek fel: vajon mennyiben változtatják meg ezek az új technológiák a jól ismert modellek DNS-ét? Mennyire tudja megőrizni egy elektromos első tengelyű Corvette a márka ikonikus jellegét, és mennyire rejti el saját hibrid mivoltát a Porsche 911 GTS?
Szempontként kerülnek elő a vezetési élmény részletei, a teljesítmény és a komplexitás, valamint az, hogy a technikai kompromisszumok mennyire érződnek a mindennapi használatban vagy sportos vezetésnél. Kiemelésre kerülnek a vezetői pozíció, a kezelhetőség, a felfüggesztés és az új hibrid rendszerek által kínált, eddig ismeretlen lehetőségek.
A két ikon összehasonlítása azt a kérdést is felveti, hogy a sportszerűség, a használhatóság, illetve a presztízs szempontjából melyik hibrid sportautó tud többet nyújtani a vezetőnek, és mennyiben jelent kompromisszumot (vagy éppen előrelépést) a jövő sportautóinak világában.