Az előadás izgalmas időutazásra visz a számítástechnika hőskorába, ahol a Commodore 64 és az ENIAC számítógépek kapnak főszerepet. A bemutató során felmerül, miként lehetett a második világháború idején használt ballisztikai pályákat modellező ENIAC teljesítményét visszaadni egy jóval újabb, de már vintage-nak számító Commodore 64-esen. Megismerhetjük, hogyan született meg egy BASIC-ben írt szimulátor, amely a történelmi adatok alapján rekonstruálja a lőszerpályákat, s ezt összeveti a legendás előd eredményeivel.
Betekintést kapunk abba, milyen nehézségeket jelentett hosszabb BASIC kódok szerkesztése a Commodore 64-en, valamint hogy a készítő milyen kreatív megoldással próbálta ezt könnyebbé tenni. Egy saját fejlesztésű, BASIC-kód menedzsmentre és strukturálásra alkalmas rendszer született, amely a rutinok katalogizálásával, keresésével és gyors visszakereshetőségével segítette a programozót – mindezt a gép képességeit okosan kihasználva.
Az előadó nosztalgikus emlékeket is megoszt a hőskorról: hogyan szereztek információkat, milyen kihívásokkal néztek szembe a ’70–’80-as években a felhasználók, és mennyire más volt akkor a technológiai fejlődés ritmusa. A közönség is hozzászól saját történeteivel, így a visszaemlékezések nyomán elevenednek meg az első hardverfrissítések és a közösen átélt mérföldkövek.
A prezentáció végén a vintage múzeum fejlesztési terveit is felvillantják: hogyan próbálják a történelmi informatikát modern, élményszerű formában bemutatni a jövőre tekintve. Az IT oktatás, múzeumpedagógia, közösségépítés és múltidézés izgalmas lehetőségeit is körvonalazzák.