A Comcast Amerika egyik legnagyobb internet- és kábelszolgáltatója, amely közel két évtizede híresen rossz ügyfélszolgálatáról és monopolisztikus pozíciójáról. Számtalan ügyfélpanasz született már a cég erőszakos ügyfélmegtartási gyakorlata és jogosulatlan díjszabása miatt, ami csak fokozza a vállalat kedvezőtlen megítélését az országban.
Az 1990-es évek óta Brian L. Roberts vezeti a céget, akinek irányítása alatt a Comcast jelentősen növekedett, majd később stratégiai váltással médiaportfólióját is bővítette. A vállalat azonban hatalmas adósságterhet vett a nyakába különböző felvásárlások – például az NBCUniversal és a brit Sky – miatt, miközben az eredeti kábelpiaca hanyatlani kezdett.
A médiabirodalom építése közben a Comcast pénzügyileg összemérte magát riválisaival, köztük a Disneyvel, például a 21st Century Fox felvásárlása körül kialakult harcban. A streaming versenyben azonban nem sikerült előnyt szereznie, ráadásul a megszerzett Sky sem hozta az elvárt eredményeket, újabb veszteségeket okozva a vállalatnak.
Miközben a piac átalakul, a Comcast egyre komolyabb versenytársakkal néz szembe a távközlési szektorban. A Verizon és a T-Mobile rugalmasabb, öntelepíthető és olcsóbb vezeték nélküli internetmegoldásokkal egyre több ügyfelet csábítanak el a cégtől, amely elveszíteni látszik monopolhelyzetét.
Mindezek mellett felmerül a kérdés, hogy a családi irányítás alatt álló óriáscég vajon képes-e alkalmazkodni az új kihívásokhoz és le tudja-e küzdeni adósságválságát, vagy még mélyebb problémákra derülhet fény az elkövetkező években.