A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 11 perc

Coca-Cola karácsonyi reklám: AI-mítosz vagy hitelességvesztés?

A Coca-Cola legújabb AI-generált karácsonyi reklámja hatalmas felháborodást keltett, az internet népe pedig nem kíméli a vállalatot a döntés miatt.

Idén ismét hatalmas felháborodást keltett a Coca-Cola karácsonyi reklámfilmje, amelyet második éve generatív mesterséges intelligenciával készítettek. A videó részletesen bemutatja, hogyan reagáltak az emberek és a szakma erre a trendfordulóra, valamint kitér a legjellemzőbb AI-hibákra: szokatlan állatfigurák, furcsa animációk és a karakterek hétköznapiságától idegen látványvilág, amelyek sokakban keltettek ellenérzést.

Érdekfeszítő kérdéseket vet fel a film: vajon mennyire veszíthet hitelességéből egy ikonikus márka, amikor kreatív csapatok helyett gépi algoritmusokra bízza a történetmesélést? Felmerül, hogy az olcsóbb, de lélektelen megoldás tényleg megtérül-e hosszú távon a cégnek, vagy inkább márkahalállal fenyegeti az óriásvállalatot.

Sok hozzászólás hangsúlyozza, hogy a közönség egyre inkább az őszinte, emberi tartalmakat értékeli a tökéletesen szerkesztett, de steril reklámok helyett. A felvétel újra rávilágít arra, hogy a fogyasztók és művészek hangja együttesen is képes ellenállni az AI tömegtermékdömpingjének, különösen akkor, ha azok a kreatív szakemberek elbocsátására és a munkahelyek megszűnésére vezetnek.

A videó további visszatekintéseket és összehasonlításokat kínál más márkák korábbi, sikeres kampányaival, rámutatva, mennyivel több értéket hordoz egy szenvedéllyel készült animáció a generált képeknél. Felvetődik, milyen irányba mozdulhat el az egész reklámipar a technológiai forradalom hatására, és vajon meddig tolerálják a nézők az ilyen változásokat.