Az elmúlt napokban jelentős Cloudflare leállás rázta meg az internetet: az internet mintegy 30%-a vált elérhetetlenné közel hat órán keresztül. A látszólag „csak” technikai probléma sokkal súlyosabb következményekkel jár, mint azt a hétköznapi felhasználók gondolnák, hiszen vállalatok milliókat veszítettek a leállás alatt.
Felmerül a kérdés, mekkora pénzügyi kárt tud okozni egy ilyen üzemszünet, és mit jelent ez a SaaS cégek számára. Az előzetes számítások szerint öt-tízmillió dolláros nagyságrendről is beszélhetünk, különösen nagyvállalatok esetén, ahol minden perc komoly bevételkiesést eredményezhet.
A videó betekintést nyújt abba, milyen súlyos problémákat okozhat a hibák és leállások észlelése, ha hiányzik a megfelelő megfigyelési (observability) réteg. Szóba kerülnek az 5xx-es hibák, a SLA-következmények, az extra mérnöki költségek és az ügyfélvesztés is.
Részletesen bemutatásra kerül, hogy a globális alkalmazásfigyelés, API-monitoring, és a végfelhasználói élmény szimulációja hogyan segíthet a gondok gyors felismerésében. Felvetődik a kérdés, milyen ingyenes eszközökkel lehet fokozni ezeknek a rendszereknek a megbízhatóságát, és hol véthet hibát még egy tapasztalt DevOps csapat is.
A tartalom rávilágít, hogy a leállásokat nemcsak technikai oldalról, hanem üzleti szempontból is érdemes szemlélni, hiszen az infrastruktúra sebezhetősége alapjaiban határozza meg egy cég sikereit és azt, hogy mennyire felkészült a váratlan eseményekre.










