Az MMO-k világában kevés új cím jelenik meg, ezért is kap kiemelt figyelmet a Chrono Odyssey, amely az utóbbi időszakban számos vitát váltott ki. Korábbi tesztek alapján a játék vegyes fogadtatásban részesült; sokan kiemelték a klasszikus MMO-elemeket és az izgalmas, felfedezésre ösztönző világot. Emellett a harcrendszer alapjaiban rendben volt, a játékosok különböző fegyvertípusokat használhattak, változatos tevékenységek várják őket, világfőnököket is legyőzhettek, valamint próbára tehették magukat ügyességi és logikai kihívásokban is.
Bár a környezet és a sötét fantasy hangulat sokakat megfogott, komoly technikai és dizájnproblémákat tapasztaltak a résztvevők. Jellemző volt az elmaradott látványvilág, bugok, gyenge teljesítmény még erős gépeken is, valamint a világ statikussága és az ellenségek egyszerű viselkedése. Sok elem, például a felhasználói felület, erősen emlékeztetett más, már létező MMO-kra, főleg a New Worldre.
Nemrégiben azonban a fejlesztők bejelentették, hogy a játék nagyszabású átalakításon esik át. Részletes blogbejegyzésekben sorolták fel a problémákat és fejlesztési terveket: javítják a harcrendszert, az animációkat, a grafikai megjelenést, a teljesítményt, a világ változatosságát és kihívásait. Új rendszerek is érkeznek, például a fegyveres fejlődési ágak, dinamikusabb világ, javított mesterséges intelligencia, valamint megújult dungeonök és felhasználói élmény.
Külön figyelmet szentelnek a játékosok visszajelzéseinek, átdolgozzák a világ felfedezésének jutalmazását, a térképes eligazodást, a karakter testreszabását és a harcok látványát-hatását. Az átalakítás olyan mértékű, hogy gyakorlatilag szinte teljesen új élmény várható a végső megjelenésre. Az új tervek szerint a fejlesztők minden lényegi részhez hozzá fognak nyúlni, a megjelenés pedig 2026 végére csúszik.
Felmerül a kérdés, hogy a nagy horderejű átalakítások mellett mennyire sikerül majd új, egyedi identitást teremteni a játéknak, és képesek lesznek-e valóban megvalósítani mindazokat a fejlesztéseket, amelyeket most beharangoztak?