A személyi számítástechnika hajnalán, az 1980-as években, fiatal programozók tömege próbálta ki magát a játékkészítés területén, gyakran egyszerű eszközökkel, minimális háttérrel. Felmerül a kérdés, hogyan váltak ezek az egyéni alkotók meghatározó szereplőkké egy gyorsan fejlődő iparágban, és milyen kihívásokkal néztek szembe technológiai, üzleti és kreatív téren.
Chris Sawyer történetén keresztül egy egész korszak fejlődése bontakozik ki előttünk: az első próbálkozásoktól az egyedülállóan ikonikus, assembly nyelven írt játéksikerekig. A videó rávilágít arra, hogyan alakultak át a programozói módszerek, és hogyan vált a technikai tudás és a kreatív ötletek kulcsfontosságúvá a számítógépes játékok világában.
Miközben Sawyer klasszikus játékainak, a Transport Tycoon és a RollerCoaster Tycoon születésének részletei elevenednek meg, felvetődik a kérdés: mennyire tudott egyetlen ember érvényesülni egyre komplexebbé váló, csapatmunkára épülő fejlesztési folyamatokban? Hol húzódik a határ az egyéni tehetség és a nagyméretű fejlesztői csapatok eredményei között?
A témák között megjelennek a játékpiac változásai, a grafikai megoldások fejlődése, a franchise-ok sorsa, valamint az is, hogy napjainkban is lehetséges-e egyedülállóként maradandót alkotni ebben az iparágban. Megvizsgáljuk, hogy milyen esélyei vannak ma egy lelkes indie fejlesztőnek, és mit jelentett valójában a „siker” a klasszikus időkben, szemben a modern, többszereplős fejlesztési környezettel.