A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 2 perc

Chobani 650 milliós tőkebevonással erősíti pozícióját a görög joghurt piacán

A Chobani újabb jelentős tőkebevonással bővítené gyártását, miközben stratégiai felvásárlásokkal és dinamikus növekedéssel tartja meg piacvezető pozícióját.

A Chobani jelentős tőkebevonást hajt végre: 650 millió dollárnyi forrást szerez termelésének bővítésére New York-i és idahói üzemeiben. A vállalat ezzel a lépéssel körülbelül 20 milliárd dolláros értékeltséget céloz meg, miközben jelentős eladási növekedésre számít a következő üzleti évben.

A görög joghurt piacán vezető szerepet betöltő márka egyre nagyobb léptékben terjeszkedik. Ezt jól mutatja, hogy a Chobani több milliárd dolláros árbevételt könyvelhet el, valamint bővítési terveihez jelentős összegű befektetést is bevon. Felmerül a kérdés, hogy milyen stratégiával tud ilyen dinamikus növekedést felmutatni egy olyan piacon, amelyet számos erős konkurens is ural.

Hamdi Ulukaya, a kurd származású alapító, akinek sikeres vállalkozói pályája az Egyesült Államokba költözéssel kezdődött, most ismét előtérbe kerül. A háttérben nemcsak a joghurtgyártás bővítése, hanem sikeres akvizíciók — például kávégépmárkák és fagyasztott készétel-gyártók felvásárlása — is zajlanak.

Érdekes kérdés, hogy a Chobani tervei és növekedése mennyire befolyásolja majd a teljes amerikai élelmiszerpiacot, illetve mikor válik a vállalat újra tőzsdén jegyzett céggé. A cégvezető vagyoni helyzete és a tőzsdei bevezetés esélyei is fókuszba kerülnek a videóban.