Az előadás a chiptune zene világába kalauzol, bemutatva, mit jelent pontosan ez a fogalom, és hogyan alakult ki az évtizedek során. Az előadó, Brendan Becker (InversePhase), személyes élményein keresztül vezeti be a közönséget a 8-bites hangzás és a videojátékos zenék univerzumába, amelyek sokak gyerekkorát meghatározták.
A beszélgetés rávilágít a különféle vintage hardverek (például NES, Commodore 64, Game Boy) sajátosságaira, valamint arra, hogy miként lehet különböző szoftveres eszközökkel és ún. trackerekkel zenét írni ezekre a rendszerekre. Megtudhatjuk, hogy a chiptune alkotás sokszor nem igényel hangszeres tudást vagy zeneelméleti képzettséget, inkább a kíváncsiság és a kreativitás hajtja a művészeket.
Külön figyelmet kapnak a stílus meghatározása körüli, gyakran indulatos viták: mitől válik chiptune-ná a zene, hogyan különül el például a „fakebit”, a „chip hop” vagy éppen a sample-alapú zene. Felmerülnek olyan témák is, mint a demoscene mozgalom, a játékzenék helyi és történeti szerepe, valamint az, hogy mely hardverek, hangchipek és szoftverek (pl. LSDJ, Polyend, M8 Tracker) milyen lehetőségeket kínálnak a zeneszerkesztésre.
Az előadás során számos gyakorlati példát hallhatunk a jellegzetes chiptune hangzásokról és trükkökről (például pulse width moduláció, arpeggio), miközben a közönség betekintést nyer a műfaj technikai és kulturális hátterébe. Izgalmas kérdéseket vetnek fel arról, hol húzódik a határ az „igazi” chiptune és a modern hardveren készült retro hatású alkotások között, illetve hogyan formálják a közösségi elvárások a stílus jövőjét.