1984 ikonikus év volt a videojáték-történelemben, amikor a China Miner csendesen belépett az embert próbáló platformerek világába a Commodore 64-en. A játék programozója, Ian Gray, és a zene szerzője, Chris Cox kreativitása keltette életre ezt a kihívásokkal teli kalandot az Interceptor Software égisze alatt.
Érdekesség, hogy a korai verzióban digitális beszéd is szerepelt, amelyet egy holland fejlesztő tett hozzá, azonban szerzői jogi problémák miatt eltűnt a piacról. A hang hiánya még inkább ráirányítja a figyelmet a könyörtelen játékmechanikára, ahol minden ugrás és mozdulat milliméter pontosságot kíván.
A játékos Wally, a kissé esetlen bányász szerepében próbálja túlélni a harminc, egyenként zárt képernyős pályát, ahol kincseket kell összegyűjteni – hibázni szinte végzetes. Furfangosan elhelyezett csapdák, időzített platformok és furcsa ellenfelek nehezítik a továbbjutást.
A China Miner grafikai világa bár egyszerű, a színes megjelenítés mégis segít eligazodni a kihívást jelentő pályákon. A háttérzene – Scott Joplin örökzöld Maple Leaf Rag-je – egyszerre inspirál és idegesít, mert a játék végéig folyamatosan szól.
A videó külön kitér a joystick-kal vívott küzdelemre, az ismétlődő próbálkozásokra és az önfeledt, de frusztráló szombat délutánokra, amelyek mind részei voltak az igazi retro játékélménynek. A játék bár kegyetlen, mégis olyan elégedettséget ad, amelyet csak a 80-as évek legkeményebb platformerei tudnak nyújtani.