A mesterséges intelligenciával működő chatbotok egyre fontosabb eszközei lehetnek az oktatásnak, különös tekintettel arra, hogy minden tanuló más tempóban sajátítja el az ismereteket. Az automatizált tanulást segítő programok, például a Kigo, képesek támogatni a diákokat abban, hogy az osztálytársaikkal együtt, de a saját tempójukban haladjanak a tanulásban.
Nagy kérdés azonban, hogy az ilyen digitális oktatási segédeszközök milyen hatással vannak a tanulók érzelmi és szociális fejlődésére. Az érzelemteli, de mégis mesterséges interakciók segíthetik a tanulási folyamatot, viszont felvetik azt a dilemmát is, hogy elegendő teret biztosítanak-e az igazi társas kapcsolatok és készségek fejlődéséhez.
Fontos megvizsgálni, hogy a folyamatosan fejlődő chatbotok és virtuális oktatók milyen mértékben képesek majd pótolni a tanárok vagy a kortársak szerepét, illetve hogyan változtatják meg a tanulás élményét a különböző korosztályokban.