A pénzügyi szoftverek világában újabb jelentős együttműködés jött létre: az Intuit évi több mint 100 millió dollárt fizet az OpenAI-nak, hogy integrálja a ChatGPT-t főbb alkalmazásaiba. A TurboTax, Credit Karma és Mailchimp felhasználói hamarosan közvetlenül kommunikálhatnak mesterséges intelligenciával pénzügyeik intézésekor.
Az újítás lehetőséget teremt arra, hogy a felhasználók egyszerű kérdésekkel és utasításokkal intézzék pénzügyi teendőiket, például adóvisszatérítést számoljanak ki vagy hitellehetőségeket mérlegeljenek. Az MI képes lesz a céges alkalmazottak munkafolyamatait is támogatni, sőt, akár automatikusan marketingüzeneteket is generálhat, és célzottan továbbíthatja azokat.
Külön figyelmet érdemel, hogy a ChatGPT egyre több külső alkalmazást integrál, például a Spotify-t vagy a Zillow-t, ezzel markánsan átalakítva a digitális pénzügyi, kereskedelmi és kommunikációs piacot. A háttérben pedig zajlik az MI-infrastruktúra intenzív fejlesztése: óriási befektetések és több milliárd dolláros partnerségek mozdítják előre az iparágat.
Milyen irányba tart az MI-vezérelt ügyfélkezelés és automatizáció a fintech világában? Milyen további lehetőségek és veszélyek rejlenek az egyre szorosabb összefonódásokban a szoftveróriások és a mesterséges intelligencia fejlesztői között?









