A kerékpáripar különlegességeit mutatja be ez a történet: szó esik egy márka eredetéről, amelyet két egyetemi kutató, Gerard Rumman és Phil White alapított, miközben rendkívül aerodinamikus időfutamkerékpárt terveztek egy olasz profi számára. Az első prototípusuk szokatlan kialakítása miatt nem talált gyártót Olaszországban, ezért maguk hozták létre a céget.
Felmerül a kérdés, hogyan reagáltak a nemzetközi szabályok változásaira, amikor a profi kerékpározásban a vázcsövek méretét korlátozták, illetve hogyan tudtak jelentős eredményeket elérni a Tour de France-on és más versenyeken, többek között egyedülálló, saját tulajdonban lévő profi csapatuk révén. Szóba kerül a női csapat támogatása is, amely a nemi egyenlőség szempontjából meghatározó lépés volt az iparágban.
Izgalmas részletek tárulnak fel a gyártási folyamatokról, például hogy a tipikusan Távol-Keleten előállított vázak mellett egyszer kis szériás, rendkívül könnyű modelleket is gyártottak Kaliforniában, jóval magasabb áron. A tulajdonosváltás és a gyártás áthelyezése is kérdéseket vet fel a profitorientált döntések és az innováció ellentmondásairól.
A videó kitér a technikai sajátosságokra, mint például az azonos nyeregvázcső-szög alkalmazása minden vázméretnél, ami ritka a kerékpártervezés világában. Ennek előnyei és hátrányai, valamint a kompromisszumok bemutatása új nézőpontokat ad a tervezési döntések hátteréről.
Végül egy ismert jogvitáról is szó esik: két nagy márka, a Cervélo és a Canyon szabadalmi perekben ütköztek, vitatva az egyedi vázmegoldások szabadalmaztathatóságát. A megállapodás részletei, és az, hogy mindkét cég jobban összpontosíthatott az innovációra, egyaránt tanulságos az iparági versengésről.