A Cervelo új gravel versenybringájának, az Aspero 5-nek a bemutatásával komoly hullámokat keltett a bringás közösségben. A márka jelentős, 37 wattos légellenállás-csökkenést ígér az előző modellhez képest, amivel erőteljesen az aerodinamikára fókuszálnak. A kerékpár össztömege könnyebb, bár maga a váz nehezebb lett – a súlycsökkentés a villán, a kormányon és a nyeregszáron érhető tetten.
Az egyik legnagyobb vitát a gumiméret-korlátozás okozza; az új bringa maximum 45 mm-es abroncsokat fogad, ami sokak szerint kevés ebben a kategóriában, főként hogy sok más versenytárs akár 50 mm vagy annál szélesebb gumikat is támogat. Ez a kompromisszum részben az aerodinamikai célok, részben pedig a nagyobb első lánctányér-kompatibilitás miatt született meg.
Pikáns részlet, hogy az újdonságok között in-frame tároló, UDH hátsó papucs, T47A menetes középrész és teljesen új, széttárt kormány is szerepel, amely önmagában további aerodinamikai előnyt jelent. A kormány szűkebb felső résszel és szélesebb alsó karral rendelkezik, ami különleges irányítási élményt nyújthat.
További érdekes kérdés, hogy érdemes-e eltolni a hangsúlyt az aerodinamikai előnyökre a méretesebb gumik és nagyobb felhasználhatóság rovására, különösen a rekreációs bringázók számára. A videó több példát említ a piacról, ahol a szélesebb gumik és a nagyobb sárférőhely szinte alapelvárás lett, valamint kitér a különböző gumiméret-kombinációk hatására a bringa kezelhetőségére.
A termék ára is szóba kerül, amely igazi prémium kategóriás összeg: az alap vázszett ára 5000 fonttól indul, a teljes felszereltség pedig 10 000 font felett van.