Az összeállítás a Commodore 64 (C64) grafikai vezérlésének mélyebb rétegeibe enged betekintést, különösen a „border” (keret) színének manipulálásán keresztül. A szerző bemutatja, hogyan lehet akár az egész képernyőt egyetlen óriási „pixelként” használni a határterület kiterjesztésével és a szín folyamatos változtatásával.
A magyarázat során előkerülnek olyan régi trükkök, mint a keret, illetve a képernyő színregisztereinek közvetlen vezérlése. Emellett szóba kerülnek olyan érdekes hardverjelenségek is, mint a C64 különböző verzióiban eltérő módon jelentkező „pixelhibák” vagy villogások, melyek a VIC-II grafikai chip és a 6510-es CPU sajátosságainak tudhatók be.
Az előadó bemutatja, hogyan változik a grafikai megjelenítés az NTSC és PAL rendszerek eltérő időzítésével, és élőben teszteli, milyen mintázatok és grafikai effektusok keletkeznek a színregiszter gyors ciklikus változtatásával. Mindeközben kitér olyan témákra is, mint a CPU- és videóchip-órajelek szinkronizálásának nehézségei, illetve annak demonstrálása, hogyan vezetnek ezek az apró eltérések látványos mintákhoz vagy épp zajokhoz a képen.
A videó végigköveti, miként lehet programozással „stabil” vízszintes és függőleges sávokat, effektusokat létrehozni, beleértve a „racing the beam” koncepciót is, amely más klasszikus gépeknél is ismert. Érdekes kérdések kerülnek terítékre a CPU-ciklusok, szinkronizáció, hardveres bugok és a demoscene-trükkök világából is.