Sokan a való életben történő vezetést inkább stresszesnek és frusztrálónak találják, különösen nagyvárosi forgalomban, ahol a közlekedési dugók, előzések és időnkénti dühkitörések mindennaposak. Ezzel szemben a videojátékokban a vezetés egészen más élményt nyújt: izgalmas, felszabadító és a valóságtól elrugaszkodott szórakozás várja a játékosokat.
Felmerül a kérdés, miért olyan népszerűek mégis az élethű vezetési szimulátorok, mint a Gran Turismo vagy az American Truck Simulator, amikor sokan éppen a valóságtól menekülnek? Ezek a játékok inkább gátolják a szórakozást és elvesznek a vezetés lényegéből, legalábbis egyes vélemények szerint.
Ennél sokkal vonzóbb alternatíva lehetnek azok a versenyjátékok, amelyek a szabálytalanságot, a gyorsaságot és a karambolokat állítják a középpontba, és jutalmazzák a játékosokat a merész manőverekért. Az ilyen játékokban akár a teljes pusztítás is része az élményeknek, ahol az autók fegyverként viselkednek és a káosz uralkodik.
A Burnout Revenge pontosan ezt a szemléletet képviseli: hektikus, gyors tempójú versenyeket kínál, ahol a meggondolatlan gyorshajtás és a látványos ütközések napirenden vannak. Ráadásul a játék számos egyedi játékmódot tartogat, mint például a riválisok kiiktatása vagy az extrém forgalmi balesetek okozása. Mindezek mellett fontos kérdés az is, hogy valóban szükség van-e komplex testreszabásra vagy éppen történetre egy jó autós játék esetében, vagy elég maga a színtiszta vezetési élmény?