Az adásban három lelkes bringás, Jimmy, Francis Cade és Emily beszélget a leghaszontalanabb vagy legrosszabb biciklis vásárlásaikról – amikre igazán feleslegesen költöttek, és azóta inkább csak nevetnek rajtuk. A közönség egyik tagjának friss csalódása egy különleges, csapathoz köthető meznél indítja el a gondolatmenetet, amely aztán átterjed hosszú listákra sokféle városi legendáról és vásárlói baklövésről.
Érdekfeszítő kérdéseket boncolgatnak: miért hiszünk gyakran a marketing szlogeneknek, mennyire fontos a termékek valós tulajdonsága a leírással szemben, illetve hogyan csap be minket a fogyasztói vágy? Említésre kerülnek csúnyán megbukott szabadalmi vagy crowdfunding projektek, túl drága cuccok, amiket végül alig használtak, sőt, szóba kerülnek olyan klasszikus viták is, mint hogy valóban szükség van-e például speciális alaprétegre, csúcstechnológiás bringás szemüvegre vagy éppen időfutam kerékpárra.
A podcast a kerékpáros közösség konszenzust is próbálja feszegetni: mennyire számít, hogy egyes vásárlások másoknak hasznosak vagy feleslegesek-e? Hogyan érdemes dönteni, amikor egy ismert márka terméke csak kicsit drágább, de vélhetőleg megbízhatóbb, mint egy névtelenebb konkurens?
Az adás második felében néhány ellentmondásos kerékpáros vélemény, népszerűtlen állítás kerül terítékre, mint például: tényleg a hosszú, kimerítő túrák adják az igazi élményt, vagy a közös csoportos tekerések helyett jobb egyedül bringázni? Nagyon személyes tapasztalatokat, motivációkat, sőt, baráti vitákat és hétköznapi kompromisszumokat hallhatunk az asztal körül.
Rengeteg márkát és konkrét típust vesznek górcső alá – meghökkentő mennyiségben sorolnak befuccsolt vagy túlértékelt biciklis felszereléseket. Az epizód nem akar végső igazságokat vagy egyetemes megoldásokat kínálni, inkább felszabadító, humoros önkritikával tárja fel a bringás vásárlási szokások örök dilemmáit és csalódásait.