Az összehasonlítás középpontjában a Borderlands 4 és a Borderlands 3 teljesítménye áll, különös tekintettel a magas grafikai beállítások okozta erőforrásigényre, illetve a vizuális fejlesztésekre. A vizsgálat részletesen feltárja, hogy a Borderlands 4 miért fut nehezebben, annak ellenére, hogy alacsonyabb grafikai beállításokon sem mutat jelentős előrelépést a korábbi részhez képest.
Külön érdekességet jelentenek az olyan technológiai újdonságok, mint az Unreal Engine 5 motor használata, a valós idejű világítással és a megújult globális fényelési rendszerrel, amelyek komoly terhet rónak a hardverre. Ezek az újítások látványosabbá teszik a játékot, de a lebutított beállítások mellett jelentősen lerontják a vizuális élményt, illetve az optimalizációt is kérdésessé teszik.
Felmerül az a kérdés is, hogy mennyit fejlődtek a grafikus kártyák generációk alatt, és jól skálázható-e a játék a mainstream kategóriában elérhető hardvereken. A videó megvizsgálja, miként teljesít mindkét játék az akkori saját korszakuk középkategóriás grafikus kártyáin, valamint hogy mennyire követi a fejlesztő a hardveres elvárások változását, például a magasabb frissítési rátájú monitorok megjelenésével.
További érdekes téma a nyílt világmechanikák megjelenése, a világítás fejlődése, és az, hogy ezek mennyiben indokolják a teljesítménybeli különbségeket. Ugyanakkor szó esik a visszatérő problémákról is, mint például a traversálás alatti akadozás és az optimalizáció hiányosságai, amelyek a korábbi epizódban is jelen voltak.