Több mint egy héten át minden szabad percét a Borderlands 4-nek szentelte az alkotó, akit felvillanyozott az új rész friss hangulata és a jól ismert világba beépített újítások. Annak ellenére, hogy a megjelenés előtt sokan csak a korábbi Borderlands-játékok ismétlésének tartották, hamar nyilvánvalóvá váltak az evolúciós változások.
Megújult a grafika, a részletesebb vizuális elemek és az Unreal Engine 5-ös megjelenítés új színt ad a jellegzetes cel-shaded stílusnak. A színterek ezúttal egyetlen nagy, összefüggő nyílt világot alkotnak, amely bátorítja a felfedezést, eltávolodva a korábbi szintalapú szerkezettől. Ez a szerkezeti változás számtalan véletlen találkozást, mellékküldetést és titkos boss-harcot hoz a játékosoknak.
A történet a Chyros bolygón játszódik, ahol a játékos karakterét egy zsarnoki diktátor, a Timekeeper tartja markában, de az ellenállás a felszabadulás reményét nyújtja. A főellenség ezúttal visszafogottabb, sőt, az egész írás kevésbé harsány, kiegyensúlyozottabb, mint a harmadik részben, helyenként szinte introspektív hangulatba fordulnak a melléktörténetek.
Nagy hangsúlyt kapott a mozgás és a harcrendszer is: új mozdulatok, mint a dupla ugrás, jetpack-gleide, csúszás és a grappling hook forradalmasítják a dinamikát, míg a fegyverek és a build opciók egyedülálló kombinációkat tesznek lehetővé. A loot-rendszerben szigorúbbá vált a legendás eszközök előfordulása, ráadásul a „rendes” fegyverek is izgalmasabbak lettek.
Mindeközben több oldalról is szó esik a technikai problémákról: a teljesítmény még erős gépeken is akadozik, a kezelőfelület átgondoltsága pedig sokak számára csalódás lehet. Ezek mégis háttérbe szorulnak, amikor a sztori, a harc és a lootolás ritmusában elvész az ember – a Borderlands 4 minden korábbi rész erősségét ötvözi és tovább is fejleszti.
Végül szóba kerül a játék üzleti modellje is: a Borderlands 4 továbbra sem live service cím, így a szezonális tartalmak, battle passok és mikrotranzakciók árnyéka nélkül élvezhetjük a kooperatív kalandot, miközben a közösségi élmény és az ingyenes vagy fizetős bővítmények révén még sokáig fejlődhet a játék világa.