Játékosként azonnal felismerhetjük, ha Borderlands-rajongók vagyunk, és szinte biztos, hogy a legújabb rész, a Borderlands 4 sem okoz majd meglepetést alapvető hangulatában és játékmenetében. Az ismert Vault Hunter szerepkörök visszatérnek, így a rajongóknak nem lesz nehéz dolguk megtalálni a kedvenc karakterüket és játékstílusukat.
Érdekességként a fejlesztők ezúttal jelentős hangsúlyt fektetnek a mozgásbeli újításokra: bevezetik a dupla ugrást, a siklást, a grappling hook-ot, valamint lehetőségünk lesz hoverbike-ot is használni a nagyobb pályák bejárása során. A fegyverek személyre szabhatóak, és az eddig megszokott automatikus gyógyulást gyógyító tárgyak váltják fel, ami további taktikai lehetőségeket teremt.
Jelentős figyelmet kapnak az újraértelmezett karakterosztályok is. A Vex nevű Siren kaszt játékosként varázslatos képességekkel, szellemi teremtmények megidézésével tűnik ki, míg Rafa, a Soldier, inkább klasszikus harci megoldásokat kínál. Felmerül a kérdés, hogy vajon a másik két játszható karakter, a Gravitar és a Forge Knight, milyen mértékben alakítja majd át a harci stratégiát?
A bemutatott boss harcok vegyes minőséget képviselnek, de pozitív példaként kiemelkedik egy többfázisú csata, amely során a dinamikus helyváltoztatás, valamint a platformozás is hangsúlyos szerepet kap. Mi vár még ránk a teljes játékban? Vajon a mozgásmechanikák több kihívást hoznak a későbbi főellenfelek elleni küzdelmekbe?