A videó részletesen bemutatja a Borderlands 4 PC-s teljesítményét különböző grafikus kártyákon és felbontásokon, három minőségi beállítási szinten. Szó esik arról, hogy a játék indítását követően komoly teljesítménybeli problémákkal szembesültek a játékosok, még a legújabb generációs grafikus kártyák használata esetén is. Mindez csalódottságot váltott ki a közösségben, mivel az elvárt képfrissítési értékeket csak gyenge látvánnyal vagy jelentős technológiai kompromisszumok árán lehet elérni.
Egy frissítés és egy Nvidia-féle optimalizációs útmutató megjelenése után a videó készítője újratesztelte a teljesítményt, összevetve azt más, hasonlóan igényes játékokkal, például a Cyberpunk 2077-tel és a Borderlands 3-mal. Ezekben az összehasonlításokban felmerül a kérdés, hogy miért fut ilyen rosszul a Borderlands 4, miközben vizuálisan nem tud kiemelkedőt felmutatni, sőt, néha a korábbi rész is szebbnek és jobban futónak tűnik.
A tartalom részletezi az Nvidia optimalizációs javaslatait, amelyek sokszor irreális kompromisszumokat követelnek meg a felhasználóktól – például textúraminőség csökkentését nagy grafikus kártyákon vagy túl alacsony célteljesítményt. Bemutatásra kerül a DLSS, a frame generation, valamint a különféle beállítások hatása a látványra és játszhatóságra.
Összességében a videó azt járja körül, hogy mennyire sikerült, vagy inkább mennyire nem sikerült a fejlesztőknek és a hardvergyártóknak érdemi optimalizációt kínálni, illetve milyen kompromisszumokkal jár jelenleg a Borderlands 4 PC-n történő futtatása még erős hardvereken is. Az anyag egyúttal érdekes kérdéseket vet fel a játékfejlesztés jelenlegi technikai kihívásaival és a felhasználók elvárásaival kapcsolatban.