Ebben az összefoglalóban egy kultikus, majdnem elfeledett Commodore 64 játék, a Boom Special Edition különleges újrakiadásához vezetjük be az olvasót. Ismertetőnk a játék háttértörténetét mutatja be, amely egy testvérpár, Frank és Andre Hugenroth révén született meg a ’90-es évek elején, ám akkor alig néhány példányban jelent csak meg, és szinte nyomtalanul elveszett az akkori piaci környezetben.
Felmerül a kérdés: hogyan válhat egy szinte ismeretlen játék igazi retro-klasszikussá, majd hogyan kaphat új esélyt évtizedekkel később? Az új kiadást egy lelkes fejlesztő, Multimund készítette el, aki számos grafikai és játékmenetbeli újítással gazdagította az alkotást: többek között új nehézségi szintek, szebb képi világ, gyorsabb betöltés és részletesebb fegyverrendszer várja a játékosokat.
Az elemzés párhuzamot von a Boom és legendás elődjei, például a Catakus és a Rainbow Arts stílusbeli újításai között. A játékban egy idegen bolygó vészhelyzetét kell megoldanunk, miközben szembesülünk olyan dizájnkérdésekkel, mint a minták memorizálása, egyszemélyes vagy akár kétjátékos mód kipróbálása, egyedülálló zenék és karakteres főellenségek leküzdése. Marad-e a nehézség, vagy most mindenki számára elérhetőbbé vált?
A beszámoló foglalkozik a retró játékok újrakiadásának jelentőségével, a nosztalgikus, mégis frissített tartalom erejével és azzal a kérdéssel, hogy mennyi értéket jelent ma egy olyan videojáték, amelyhez digitálisan és fizikai formátumban is hozzá lehet jutni.










