A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 5 perc

Boom Special Edition: Egy elfeledett Commodore 64 játék újjászületése modern köntösben

Egy szinte elfeledett Commodore 64 lövöldözős játék tér vissza, felturbózva modern extrákkal, hogy új és régi játékosokat egyaránt megszólítson.

Ebben az összefoglalóban egy kultikus, majdnem elfeledett Commodore 64 játék, a Boom Special Edition különleges újrakiadásához vezetjük be az olvasót. Ismertetőnk a játék háttértörténetét mutatja be, amely egy testvérpár, Frank és Andre Hugenroth révén született meg a ’90-es évek elején, ám akkor alig néhány példányban jelent csak meg, és szinte nyomtalanul elveszett az akkori piaci környezetben.

Felmerül a kérdés: hogyan válhat egy szinte ismeretlen játék igazi retro-klasszikussá, majd hogyan kaphat új esélyt évtizedekkel később? Az új kiadást egy lelkes fejlesztő, Multimund készítette el, aki számos grafikai és játékmenetbeli újítással gazdagította az alkotást: többek között új nehézségi szintek, szebb képi világ, gyorsabb betöltés és részletesebb fegyverrendszer várja a játékosokat.

Az elemzés párhuzamot von a Boom és legendás elődjei, például a Catakus és a Rainbow Arts stílusbeli újításai között. A játékban egy idegen bolygó vészhelyzetét kell megoldanunk, miközben szembesülünk olyan dizájnkérdésekkel, mint a minták memorizálása, egyszemélyes vagy akár kétjátékos mód kipróbálása, egyedülálló zenék és karakteres főellenségek leküzdése. Marad-e a nehézség, vagy most mindenki számára elérhetőbbé vált?

A beszámoló foglalkozik a retró játékok újrakiadásának jelentőségével, a nosztalgikus, mégis frissített tartalom erejével és azzal a kérdéssel, hogy mennyi értéket jelent ma egy olyan videojáték, amelyhez digitálisan és fizikai formátumban is hozzá lehet jutni.