Előkerül a BMW múltjának egyik legizgalmasabb darabja: az 1963-as BMW 700, amely egy teljesen más korszakot idéz fel, mint amit ma a márkától megszoktunk. Ez a modell a BMW történetében vízválasztó pontot jelentett; a hátsó motoros felépítés és a mindössze 700 köbcentis, kéthengeres motor a márka gazdasági túlélésének kulcsa volt a hatvanas évek hajnalán.
Az autó bemutatása során a videó betekintést nyújt a korszak gazdasági és formatervezési sajátosságaiba, kiemelve, hogyan próbálta a BMW a 600-as modell alapjain egy modernebb, de még mindig kedvező árú modellt létrehozni. Szóba kerül a ‘Luxus’ felszereltség, amely a puritán alapmodellen szerényebb kényelmet nyújtott, illetve különleges külső jegyek, mint például a korai farokuszonyok és a klasszikus BMW logó evolúciója.
Az utastér részleteit is feltárja a videó: díszítetlen ajtók, alapfunkciós kezelőelemek – sok gomb és kar magyarázat nélkül várja, hogy a vezető kiismerje őket. Megdöbbentő részletek is szóba kerülnek, mint például a teljes biztonsági felszereltség hiánya és az utastér egyszerűsége, amely hűen tükrözi az akkori idők európai kompakt autóinak világát.
Külön érdekességet jelent az autó vezetési élményeinek felidézése: hogyan viselkedik út közben a négysebességes, jelöletlen váltóval szerelt, minimális teljesítményű, de mégis rendkívül karakteres BMW. Felmerül a kérdés, hogy mitől is volt népszerű ilyen mértékben egy ennyire alapvető tudású autó, és milyen hatással volt a márka további fejlődésére – egy márka, amely egészen más irányba indult el később.