Manapság egy új országúti kerékpár kiválasztása a súly és az aerodinamika közötti kompromisszum körül forog. A svájci BMC márka új, ötödik generációs Teammachine SLR01 modellje éppen ebben a kategóriában igyekszik egyensúlyt teremteni, és 6,7 kilogrammos tömegével, valamint kiemelkedő aerodinamikai tulajdonságaival próbál kitűnni versenytársai közül.
Érdekes kérdéseket vet fel, hogy valóban mennyire számít a súly, illetve milyen szempontokat kell figyelembe venni, amikor a könnyedség és az aerodinamikai előnyök között választunk. Egyes gyártók a két tulajdonság ötvözésére törekednek, míg mások, mint a BMC, külön modellcsaládokra osztják kínálatukat. A videó rávilágít arra, hogy mit jelent az SLR01 esetében a „könnyű” kerékpár fogalma más modellekhez, például a Specialized Athos vagy a Tarmac SL8-hoz viszonyítva.
A néző tanúja lehet annak is, milyen fejlesztésekkel ért el a BMC jelentős tömegcsökkentést, miközben az aerodinamikai formajegyeket is finomította. Felmerül, hogy a pályán nyújtott teljesítmény és a való életbeli tapasztalatok tükrében hogyan helyezkedik el az SLR01 a konkurens modellek között, illetve mennyire igényel áldozatokat a súly, az ár vagy a komfort terén.
Külön említést kap a tesztpályás összehasonlítás, a váz és alkatrészek részletes elemzése, valamint a komfort, a merevség és a kezelhetőség kérdése. Továbbá szóba kerül, mennyire felelnek meg a modern országúti kerékpárok a profik és a hobbi bringások igényeinek, illetve hogy a gyártók vajon kinek tervezik elsősorban a legkönnyebb modelljeiket.