A Blue Protocol: Star Resonance című játék betekintést nyújt egy hamarosan megjelenő, japán anime stílusú MMO világába, amelyet a nyugati játékosok is hamarosan élvezhetnek. A játék gazdag karakterkészítő rendszert kínál, ahol különféle testreszabási lehetőségekkel találkozhatunk, a karakter kinézetétől a választott kasztokig, amelyek három fő kategóriába sorolhatók: tank, gyógyító és sebző karakterek.
Izgalmas, történetközpontú bevezetést kapunk, amely során bőségesen találkozunk párbeszédekkel, szereplőkkel, valamint klasszikus és túlzó anime jelenetekkel – a drámai csaták, nagyívű boss harcok és csoportos események mind fontos részei az élménynek. Az MMO-ra jellemző tartalmak között szerepelnek dungeonök, raid események, különböző gyűjtögethető kihívások és számos melléktevékenység, úgymint foglalkozások, horgászat, illetve társas tevékenységek.
A világ szerkezete nagy, vertikális, szabadon bejárható zónákból áll, amelyekhez többször is visszatérhetünk felfedezni, fejlődni vagy küldetéseket teljesíteni. Az egyedi mozgásrendszerek – például többszörös ugrás, falmászás, siklás és speciális ugróminijáték – meglepő szabadságot adnak a felfedezéshez.
A fejlődési rendszer komplex, többféle irányból közelíthető meg: felszerelés, képességek, passzív bónuszok és specializációk fejlesztése révén válhatunk egyre erősebbé. Mindezt gazdagítja a „battle imagines” rendszer, amely lehetővé teszi szellemlények megidézését harc közben, valamint a sokféle csoportos és egyéni kihívás is színesíti az összképet.
Érdekesség, hogy hangsúlyt kapnak a szociális elemek, például a szinkronizált táncolás, valamint a lakberendezés is. Megjelenik a free-to-play modelleknél megszokott bolt és kozmetikai „gacha”, amely különböző tárgyak és előnyök megszerzését teszi lehetővé.
Felkeltik a kérdést: vajon mennyire sikerül a játékélményt kiegyensúlyozni a történet és a cselekvés között, illetve hogyan állja meg a helyét a Blue Protocol mint újabb anime stílusú MMO az egyre növekvő piaci versenyben?