Képzelj el egy olyan játékot, ahol minden fegyver, amit használsz, előbb-utóbb eltörik, és a szokásos, biztonságosan tárolt arzenál helyett állandóan új eszközökkel kell boldogulnod. A Blades of Fire egyedülálló megközelítést alkalmaz a „weapon degradation” rendszerrel, amely kihívások elé állítja még a tapasztalt souls-like játékosokat is.
Kicsit olyan, mint egy beszélgetés a műfaj előzményeivel: vajon tényleg jobb szerencsét próbálni egy új fegyverrel, vagy ragaszkodni a régi kedvenchez? Felvetődik a fegyverek lecserélésének kényszere, a kísérletezés öröme és frusztrációja, valamint az ebből születő változatos harci stílusok témája.
A történetben Aaron Delera, egy magányos kovács, bosszúhadjáratba kezd, miután egy barátját meggyilkolják. A hangulat kezdetben baljós, de hamar optimista kalanddá válik, köszönhetően a játékos karakterek közötti humoros párbeszédeknek. A dinamika Aaron és pacifista társa, Adso között igazi felüdülést jelent a sötét fantasy világban.
Fantasztikus, bizarr lények, szokatlan harci helyzetek és kreatív pályatervezés teszik változatossá a játék élményét. A fegyverkészítés és alapanyag-választás rendszere több rétegű döntéseket kíván, miközben a küzdelem hevében a jól ismert műfaji elemeket új megvilágításba helyezi.
Külön kiemelendő a harcrendszer, amely a pontos támadási irányokat, blokkolási lehetőségeket és veszélyes parry-ket helyezi a középpontba, így minden új fegyver kipróbálása valódi jutalommal kecsegtet. Emellett az állandóan változó atmoszféra egyszerre hoz el gory jeleneteket és hamisítatlan kalandfilmes hangulatot, ezzel is emlékezetessé téve a játékot.