Az MMO műfaj rajongói izgatottan várták a Zenimax Online Studios (a The Elder Scrolls Online fejlesztői) új játékát, amely hét évig készült, és a Blackbird kódnéven futott. Az alkotók egy teljesen új, sci-fi témájú világot álmodtak meg, ahol egyetlen gigaváros, Exodus, és drámai természeti biomok között zajlanak az események, s a mozgás- és harcrendszert erősen áthatja a vertikalitás és a szabad, dinamikus közlekedés.
A játék mechanikái a Destiny-féle looter shooter, a Blade Runner stílus, valamint a Horizon Zero Dawn látványvilágának keverékére épültek: öt frakció, „revenant” karakterek, mély testreszabhatóság, és az erkölcsi döntések hangsúlyos szerepe. A játékmenet jelentős részét a PvE és co-op tartalom, a változatos küldetések, nagyvárosi vertikális felfedezés és látványos nyílt események alkották volna.
A játék világa és rendszerei részletesen kidolgozottak voltak: szabad test- és kütyümódosítás, frakcióalapú történetvezetés, fejlesztések, crafting, lakberendezés (lakásrendszer), különböző járművek és drónok is szerepet kaptak volna, hasonlóan a legkedveltebb MMO-khoz. A fejlesztők célja a Bethesda RPG-k szintjét idéző frakciórendszer, de könnyedebb, dinamikusabb játékmenet volt.
Bár a játék sorsa tragikus fordulatot vett: a Microsoftnál történt masszív leépítés részeként (több mint 9000 fő elbocsátása) végül a Blackbird projektet is törölték. A döntés mögött számos üzleti és pénzügyi aspektus állhat, miközben maguk a fejlesztésben résztvevők és a tesztelők többnyire kiemelkedően pozitívan értékelték a projekt állapotát, lehetőségeit.
Felmerül a kérdés: vajon lesz-e még valaha lehetősége a nyugati AAA fejlesztőknek új, innovatív MMO-kat elindítani, vagy a piaci kockázatok miatt ez a műfaj végérvényesen a nagy múltú, évtizedes címek újabb és újabb tartalmaira szorul vissza? Milyen irányba viheti mindezt a Microsoft és a Zenimax Softworks stratégiája a jövőben?