Ebben a videóban a Black & White című, 2001-ben megjelent játék izgalmas világába kapunk betekintést. A szerző áttekinti a játék történeti hátterét, kiemeli, hogyan kapcsolódik a legendás Bullfrog stúdióhoz, illetve Peter Molyneux munkásságához. Az egykori Bullfrog fejlesztők közül többen is új cégeknél folytatták pályafutásukat, ezek közül a Lionhead Studios az egyik legismertebb.
Felmerülnek erkölcsi dilemmák is: mit jelent jónak vagy gonosznak lenni egy játékban, ahol az adott cselekedetek következményei a virtuális világban látványosan megjelennek? A Black & White különlegességét az interaktív állatok és a fejlett mesterséges intelligencia adja, amely képes tanulni a játékos viselkedéséből.
A videó készítője személyes élményeit is megosztja arról, hogyan próbálta évek múltán újraélni a játékot, reflektálva arra, mennyire más ma egy játékos elvárásrendszere, például a kötelezően végigjátszott tutorialok vagy éppen a játék lassú tempójáról alkotott vélemények tekintetében.
Érdekes témák bontakoznak ki a játékmenet, a felhasználói élmény, valamint az AI fejlődésével kapcsolatban is. A játék legfőbb kérdései között ott van a felfedezés szabadsága és a mikromenedzsment örömei, illetve frusztrációi is, amelyek mind a játék mechanikájából és az akkori fejlesztői döntésekből erednek.