A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 59 perc

Bepillantás egy játékfejlesztő karrierjébe: Eurocom, Duke Nukem és James Bond mögött

Kev Harrison játékfejlesztő őszintén mesél a Duke Nukem 64, a James Bond, a Star Wars, a Hellboy és a Predator című játékokon végzett munkájáról, iparági tapasztalatairól és a kreatív kihívásokról.

A beszélgetés betekintést nyújt Kev Harrison veterán játékfejlesztő karrierjébe, akinek nevéhez olyan ismert franchise-ok kötődnek, mint a James Bond, a Star Wars, a Hellboy vagy a Predator. A podcast során szó esik arról, hogyan indult a videojátékokkal való kapcsolata gyermekkorában, milyen inspirációkat merített a korai brit arcade-élményekből, valamint hogyan fordult az érdeklődése végül a játéktervezés felé.

Harrison részletesen beszél az Eurocom stúdiónál töltött éveiről, kiemelve a Duke Nukem 64 fejlesztése során tapasztalt kihívásokat, például a Nintendo által elvárt cenzúrát és kreatív döntési szempontokat. Megosztja, milyen volt dolgozni a The World Is Not Enough James Bond-játékon, és milyen dramaturgiai és technikai kompromisszumokkal szembesült a filmes licencmunka során.

További témák között szerepel a Predator: Concrete Jungle fejlesztésének bonyolult folyamata, a jogi akadályok, illetve hogyan formálódott át egy nyitott, GTA-szerű városi játékkoncepció lineárisabb szerkezetű játékká. Elmeséli, milyen tapasztalat volt összehangolt csapatban dolgozni, és hogyan befolyásolta a következő projektek fejlesztési filozófiáit.

A műsor érinti a Star Wars: The Clone Wars Wii-s játékának tervezését, a mozgásérzékelős irányítás kihívásait és hogy mennyire más közönséget céloztak meg, mint amit a kritikusok vártak. Szó esik még egy soha meg nem jelent Hellboy letölthető tartalomról, valamint egy sorsára hagyott Avengers-játékról, amelynek fejlesztése során Harrison különleges kollaborációkat is átélt.

A podcast során nemcsak iparági anekdotákat, hanem pályaválasztási dilemmákat, kreatív döntési helyzeteket és a közösségi visszajelzések inspiráló hatásait is körbejárják.