A Steam könyvtárának mélyéről előkerült Bedlam egykor a „retro FPS” stílus újjáélesztésével próbálkozott – ebben a játékban a sci-fi és nosztalgikus shooter elemek keverednek, ráadásul maga a koncepció is furcsa: egy MMO-stúdió és egy krimiíró összefognak, hogy közösen készítsenek játékot és regényt.
Felmerül, milyen játék születhet abból, ha egy bűnügyi történeteiről ismert szerző, Christopher Brookmyre, és az MMO-kban utazó RedBedlam stúdió együtt álmodnak meg egy kilencvenes évekbeli FPS-t idéző sci-fi világot. A szereplők pixelvilágba ragadt tudata, a glitch-ek és videojáték mémek mind érdemi háttérként szolgálnak ehhez a sajátos utazáshoz.
Érdekes kérdések vetődnek fel: hogyan változik az élmény, ha a játékmechanika nem követi a legendás elődök lendületét? Mit ad hozzá a változatos, popkultúra ihlette környezet, vagy a fejlesztést végzők mástól örökölt, jellegzetesen vegyes tudása? Az interaktív emlékezés, a helyenként paródiába hajló megközelítés és a szüntelen önreflexió keretezi a Bedlam szokatlan atmoszféráját.
A videó végigkalauzol a Bedlam játék mechanikai nehézségein, a pályatervezési furcsaságokon, valamint a sci-fi és klasszikus FPS hagyományokhoz való viszonyán, miközben elgondolkodtat, mi tesz egy retrojátékot igazán élő nosztalgiává vagy csupán egy furcsa, töredékes kísérletté.