A Battlefield Redsec egy új, ingyenesen játszható élményt kínál, amely több szempontból is merít a Call of Duty Warzone sikeres formulájából. Már az első bevetés során az ismerős játékvilág, a fegyverek és az objektív alapú feladatok kiemelik, hogy ez a cím mennyire hasonlít a többi népszerű battle royale játékhoz.
Különlegességként a játék két fő játékmódot kínál: a Battle Royale és a Gauntlet módot. Az első – bár letisztult és gördülékeny – nem kifejezetten újító, inkább a meglévő sémák finomhangolása. A Gauntlet viszont gyors iramú, négyfős csapatok közti objektívákért zajló, többfordulós küzdelmet hoz, amely a csapatmunkát és a stratégiát helyezi előtérbe, jelentősen fokozva a verseny izgalmát.
A játékban visszaköszönnek a Battlefield franchise-ra jellemző elemek, de a klasszikus osztályrendszert némileg háttérbe szorították, a hangsúly inkább néhány típuson és szerepkörön van. A pályák – például Fort Lyndon – változatos terepet kínálnak, a járművek jelenléte pedig időnként árnyalja a harc menetét, bár kevésbé dominánsak, mint a korábbi Battlefield címekben.
Felmerül a kérdés, vajon éppen ez a biztonsági játék hátráltatja-e a Redsecet abban, hogy kiemelkedővé váljon a battle royale kínálatból, és hogy mindez hogyan illeszkedik a Battlefield jövőbeli terveibe. Emellett a mikrotranzakciós üzletmodell és a hosszú távú támogatás is komoly kérdéseket vet fel, rámutatva arra, hogy vajon a franchise elmozdulása az ingyenesen játszható irányba mennyire marad hű az eredeti hangulathoz és rajongói elvárásokhoz.










