Az elemzés bemutatja, hogyan törekedtek a Battlefield 6 készítői arra, hogy a játék élményét ismét a sorozat klasszikus, jól bevált elemeire alapozzák, háttérbe szorítva a látványos újításokat. A single player mód egy közeljövőben játszódó konfliktust mutat be, ahol egy titokzatos magánkatonai cég destabilizálja a világot, és kilenc, különböző stílusú küldetésen keresztül vezeti végig a játékost – minden pálya más-más katonai szituációt emel ki a zsáner jól ismert elemeivel.
A történet során gyakran találkozni a hadijátékok és háborús filmek megszokott sablonjaival, a karakterek cserélhetősége és a narráció konfliktusonkénti széttördelt jellege is visszaköszön. Ezzel együtt akadnak emlékezetes pillanatok és látványos jelenetek: sniperküldetések tágas tájakon, tankcsaták a sivatagban vagy taktikus épületharcok is előfordulnak egy-egy misszió alatt.
Kiemelt figyelmet kap a multiplayer mód is, ahol kilenc játékmódot találunk a szoros összetűzésektől a kiterjedt harcterekig. Bár az újdonságok hiánya érzékelhető, a tökéletesre csiszolt látványvilág, a dinamikus fizikai effektek (például a rombolható környezet) és a taktikai elmélyültség változatossá és szórakoztatóvá teszi az összecsapásokat.
A Battlefield 6 fő kérdése, hogy a jól megszokott elemek szinte tökéletes kidolgozása elegendő-e ahhoz, hogy a rajongók újra és újra visszatérjenek, akkor is, ha igazán eredeti ötletekben szegény a végeredmény. A játék továbbá felveti, hogy mennyire fontos a játékosok közötti csapatmunka ösztönzése, illetve a játékmenet finomságai mennyire hoznak újat a franchise életébe.