A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 19 perc

Battlefield 6: visszatérés a gyökerekhez és új játékmódok felfedezése

25 órányi exkluzív próba alapján a Battlefield 6 visszatér a gyökerekhez monumentális pályákkal, új többjátékos és Portal lehetőségekkel, valamint egy kérdéses, de látványos egyjátékos kampánnyal.

Az új Battlefield 6 betekintést enged a fejlesztés korai szakaszaiba, exkluzív hozzáféréssel két hatalmas térképhez (Mir Valley és Operation Firestorm), valamint a játék egyjátékos kampányának első három küldetéséhez. A bemutatóban kiemelkedő hangsúlyt kap, hogy a fejlesztők visszatértek a klasszikus Battlefield-formulához: a szakaszalapú játékmenet, dinamikus, járművek által alakított hatalmas pályák, és a régi klasszikus osztályrendszer felújított változata kerül középpontba.

Részletesen szó esik a többjátékos mód fejlődéséről, az új, Escalation nevű játékmódról, amelyben a térkép folyamatosan szűkül, és nő a járművek szerepe, ahogy felforrnak a csaták. Emellett a Portal mód újításait is felvillantják, ahol a közösség saját játékmódokat, pályákat és eszközöket alkothat, köszönhetően a jelentősen bővített GDAU fejlesztői eszköztárnak. Kérdésként merül fel, mennyire lesz ez valóban vonzó a Battlefield-rajongók és a modder közösségek számára.

A narrátor kritikus megjegyzéseket fűz a fegyverosztályok és a szerverböngésző aktuális rendszeréhez, különösen azt karcolva, hogy a fegyvereken alapuló osztályidentitás mennyire ad mélységet, illetve hogy annak hiánya mit vesz el az élményből. A szerverböngésző nélkülözése pedig felveti a kérdést: hogyan fog működni a játék hosszú távon, főleg az alacsony játékosszámú régiókban?

A kampánymód első benyomásai inkább visszafogottak: helyenként sablonos történet, kiszámítható küldetések, gyengélkedő MI, ám a pályadizájnban már feltűnnek a széria erősségei – a káosz, a választási lehetőségek és a robbanékony hangulat. Felmerül, hogy vajon a teljes kampány képes lesz-e felérni a széria vagy a konkurens akciójátékok ikonikussá vált epizódjaihoz.

Technikai oldalról részletesen bemutatásra kerülnek az Nvidia által támogatott, vadiúj grafikai technológiák, mint a DLSS 4 és a Reflex, illetve a Gigabyte legújabb 50-es szériás videókártyái, amelyek a Battlefield 6 futtatásában is kulcsszerepet játszanak. A szponzorált szegmensben szó esik egy különleges PC-nyereményjátékról is, amely ausztrál és új-zélandi játékosok számára elérhető.